Yurtfarm - Reisverslag uit Brisbane, Australië van knookje - WaarBenJij.nu Yurtfarm - Reisverslag uit Brisbane, Australië van knookje - WaarBenJij.nu

Yurtfarm

Door: Jorie

Blijf op de hoogte en volg

18 Januari 2010 | Australië, Brisbane

Hai!

Hier weer een verslag van de afgelopen week! Ben zaterdag weggegaan bij de yurtfarm, heb het daar negen dagen hartstikke leuk gehad met Steven, Anita, Rob en natuurlijk Mike (de eigenaar). Zal eerst is even vertellen wat ik er allemaal beleefd heb.
Woensdag moest Mike voor zijn bedrijf naar Canberra. Hij vond het een beetje saai om heel dat stuk alleen te rijden, dus vroeg ie ons mee om een beetje rond te kijken in de hoofdstad van Australie. Hartstikke leuk idee, dus wij woensdagochtend met z'n vijfjes in de auto op weg naar Canberra. Na ongeveer een uurtje rijden kwamen we aan in Canberra, maar echt zo raar! Er waren gewoon bijna geen mensen op straat, geen auto's en daarbij was het ook nog is enorm uitgestrekt! Echt de raarste hoofdstad die ik ooit heb gezien! Die dag dus teveel gelopen (alles ligt 1 km van elkaar af ongeveer ;)), de belangrijke gebouwen gezien (parlementshuis, nationaal museum, bibliotheek, enz.) en 's avonds weer teruggereden naar de farm.
Donderdag was de laatste dag dat we met z'n viertjes zouden Wwoofen. Daarom kwamen Steven en ik op het geweldige idee echte Nederlandse pannekoeken te bakken. Heel goed idee, maar hoe doe je dat zonder recept?! Nja, gewoon eieren, melk en wat bloem en kaneel bijelkaar, wat nog een succes was ook! Heerlijk pannekoeken gegeten, met Mike whisky gedronken en Australische liedjes gezongen :P
Oja, en om nog even een ideetje te geven van hoeveel water er in Australie is, zal ik even mijn douche-verhaal beschrijven. Ik dacht donderdagavond, laat ik lekker even gaan douchen. Douche aan, haren inzepen blablabla, alles leuk geshampoo't, komt er geen water meer uit de kraan. Dus ik proberen dat ding weer open en dicht te draaien, maar er kwam toch echt geen water meer uit. Ik de rest roepen of ze even het water wilden checken, bleek dat al het water op was! Heel fijn, ik met mijn handdoekje om naar het huis van Mike om mijn douche af te maken. Maar dat ging natuurlijk niet zo makkelijk alsdat ik gedacht had, want de badkuip lag helemaal vol met was (ze hebben daar geen wasmachine, dus alles gaat in de badkuip). Ik alles eruit gegooid, eindelijk mijn douche afgemaakt, was ik natuurlijk mijn ondergoed vergeten.. Nice.. Oftewel, heerlijk gedoucht die avond!
Zaterdag moest ik dus de farm verlaten. Mike's vrouw zou al om 9 uur 's ochtends aankomen op Sydney Airport, dus dat was vroeg wakker worden, om precies te zijn 5 uur 's ochtends!
Vervolgens afgezet in Sydney, nog even met Eric door Sydney rondgelopen, en uiteindelijk om 16 uur de trein gepakt naar Brisbane!
En daar ben ik nu, nog geen idee voor hoelang, moet in ieder geval 3 februari terug zijn voor mijn vlucht naar Melbourne, om te gaan roadtrippen!
Zal jullie op de hoogte houden wanneer ik mijn plannen weer is heb veranderd of iets nieuws heb bedacht om te gaan doen, nu zit ik hier in ieder geval gezellig bij Maarten :).

Kuskus

  • 18 Januari 2010 - 08:25

    Nicole:

    ah klinkt goed chickie.
    en wat een leuke foto!!
    ik mail je vandaag of morgen nog wel even.
    dikke kus!

  • 18 Januari 2010 - 10:35

    Nikki:

    Klinkt echt geweldig!:)
    have fun met roadtrippen!

    dikke kus

  • 18 Januari 2010 - 15:06

    Jens:

    Waah, weer een van je leukste verhaaltjes Knookie! Heb er weer van genoten, ben benieuwd naar de rest! We skypen snel, maar vergeet mijn verjaardag maar niet met al dat geroadtrip! ;)

    Tot snel,

    Kusjes!

  • 18 Januari 2010 - 19:44

    Knook6:

    Ontzettend leuk Jorie!
    veel plezier verder!
    groeten jos, yolanda en kids.

  • 19 Januari 2010 - 19:49

    Rineke:

    hoi jorie.nog de beste wensen voor 2010.het is even geleden het is erg druk geweest.met de feestdagen.maar ik lees en ik hoor van jullie mam dat het erg goed met je gaat. gelukkig .vorige week vroeg iemand aan mij ,hoe ist met je dochter in australié.....dat was wel grappig. nog bedankt voor je kaart. en nog veel plezier.xxxxxx

  • 20 Januari 2010 - 20:33

    Marlot:

    32 graden!! im so jealous!! haha, je douche verhaal is btw hilarisch! Nu zal ik morgenochtend extra genieten van het water dat hier wel uit de douche komt :P, verwend dat we hier ook zijn!

    Have fun daar!! xx

Verslag uit: Australië, Brisbane

Actief sinds 14 Sept. 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 33703

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2009 - 03 Juni 2010

Jorie in Australie

Landen bezocht: