Teenage Mutant Ninja Turtles! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van knookje - WaarBenJij.nu Teenage Mutant Ninja Turtles! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van knookje - WaarBenJij.nu

Teenage Mutant Ninja Turtles!

Door: Jorie

24 Mei 2010 | Australië, Airlie Beach

Hoi!

Jaja, de tijd vliegt, ondertussen ben ik beland in Airlie Beach en gaat de trip naar de Whitsundays bijna beginnen. Zo lang naar uitgekeken en nu is het toch echt tijd voor mijn final trip.
Twee dagen geleden hebben we ons busje ingeleverd (was heeeeel vet busje, want de Ninja Turtles stonden op de zijkant!) na 11 daagjes rondrijden in North Queensland. Zal even teruggaan in de tijd om te vertellen wat we hebben gedaan.
De eerste drie dagen hebben we doorgebracht in Cape Tribulation. De enige plaats op de wereld waar het tropisch regenwoud overloopt in de zee. Het regenwoud was echt ongelofelijk mooi! Voor mij het mooiste stukje van Australie! Was wel spannend daar, want overal stonden bordjes dat je op moest passen voor krokodillen. Nja, ik wilde dat natuurlijk eerst zien en dan geloven! Dus wat doe je dan, je gaat met een bootje de krokodillenrivier op (Daintree River) en maar is kijken of daar wel echt krokodillen zitten. En ja hoor, ik zat te stuiteren in het bootje, want we kwamen een 5 meter lange male croc tegen, heel toepasselijk 'Scarface' genaamd :P Echt super gaaf dus, maar ook wel een beetje eng, haha.
Daarna weer met de ferry 'Jurassic Park' uitgevaren en een stukje naar het zuiden gereden. Eerst de Atherton Tablelands bezocht, waar ze ongeveer 100 watervallen hadden ;) De hele dag dus doorgebracht met watervallen kijken en rondjes rijden, relax dagje dus.
Twee dagen later een tripje geboekt naar Dunk Island. Super mooi stukje regenwoud daar, waar je ook heel vet kon snorkelen. Met de watertaxi (konden ook net 10 mensen in) overgevaren en heel enthousiast begonnen met een wandeling naar het hoogste punt van het Island. Even vergeten natuurlijk dat ik ondertussen de conditie heb van uhmmm.. niks eigenlijk, dus zwaar buiten adem bereikten we de top. Gelukkig wel een adembenemend uitzicht (kwam mooi uit, want adem had ik toch niet meer over :P) wat een paar hele mooie pictures opleverde.
Vervolgens doorgetourd naar Airlie Beach, waar het weer even wennen was, omdat we ons lieve busje gewend waren en nu ineens weer in een toeristische hotspot terecht zijn gekomen. Maar geen probleem, want vandaag vertrekt de boot alweer om te gaan zeilen! En als we terug komen is het alleen nog maar 1 groot feest, want het is al bijna tijd om naar huis te gaan! Heb er heel veel zin in, maar vind het wel raar dat ik hier mijn 8-maanden-backpacker leventje moet achterlaten, haha.

Schrijf snel hoe de Whitsundays waren en dan is het ook alweer bijna tijd voor mijn laatste verhaaltje! Tot over anderhalve week!

XX

• 24 Mei 2010 - 05:50

Mariëlla:

Heey Jorie,
    Ben ik eens de eerste die wat schrijft.Dat komt omdat ik Joëlla heb weggebracht die een paar dagen naar Mallorca is. Ook lekker.
    Jaja, voor jullie zijn alweer de allerlaatste dagen aangebroken in het mooie Australië. Wat gaat de tijd (achteraf) toch snel. Ik heb genoten van je geweldige verhalen hoor. Ik wens jullie nog veel plezier en een goede thuisreis. We komen elkaar vast gauw tegen (haha).
    Liefs Mariëlla

• 24 Mei 2010 - 07:25

Jaap En Marlies:

Hoi Jorie,

wat een mooie avonturen, om jaloers op te worden.Ga genieten van de zeiltrip naar de Whitsundays en de laatste daagjes in Cairns.
    En dan naar huis,wij kijken er naar uit om je weer te zien.

kus

• 24 Mei 2010 - 09:03

Jens:

Knookie!

Hoe kan je straks, als je thuis bent, ooit nog genieten van al het moois in Nederland en omstreken? Dat verbleekt nogal bij wat je daar allemaal ziet!

Ben benieuwd naar je laatste verhaaltje, je foto's en je terugkomst op het vliegveld. I'll be there!

Kus

• 24 Mei 2010 - 09:29

Maaike:

Jorieee!
    Wat een verhaal weer zeg! Die KROKODILLEN echt leuk joh, maar wel eng idd! Nou geniet nog van je laatste avontuurtjes daar en tot snelllll:D!
    xx

• 25 Mei 2010 - 20:55

Hessel:

Heey Joor

Wat snel zeg dat je nu al bijna terug komt. Het jaar is zo voorbij. Wel heel vet zo een thurtels busje dan heb je zeker alle aandacht van de aboriginals. Ik ga nu weer verder met de studie en veel plezier nog met zeilen.

xxx Hessel

• 26 Mei 2010 - 18:52

Yolanda:

Weer met veel interesse je verhaal gelezen! Wat een andere wereld voor ons!
    Super dat je dit hebt gedaan hoor Jorie!
    Zien uit naar je laatste verhaal!
    Veel groetjes van iedereen!
    lfs Yolanda

• 28 Mei 2010 - 08:06

Evi:

Ha Jorie

Ga nog even lekker genieten van de laatste week! Wat een super mooie leuke 8 maanden zullen dit geweest zijn!

Groetjes Evi

Verslag uit: Australië, Airlie Beach