Balen als een kip zonder kop... - Reisverslag uit Perth, Australië van knookje - WaarBenJij.nu Balen als een kip zonder kop... - Reisverslag uit Perth, Australië van knookje - WaarBenJij.nu

Balen als een kip zonder kop...

Door: Jorie

Blijf op de hoogte en volg

20 April 2010 | Australië, Perth

Hoi!

Het is weer even geleden sinds ik een berichtje heb achtergelaten, dus hier volgt het verhaal van de afgelopen weken.
Zoals jullie misschien al wel gehoord hebben gaat de reis van mijn ouders naar Australie niet door. Door de vulkaanuitbarsting zijn de vluchten gecancelled en het is onbekend wanneer ze wel zouden kunnen vliegen naar Perth. Omdat het natuurlijk zo ontzettend ver weg is, is het ook niet de moeite waard om een weekje later te komen, dus helaas gaat het feest niet door. Natuurlijk was dat even slikken, maar gelukkig hebben Maarten en ik er al een oplossing op gevonden! Het nieuwe plan: vanaf morgen 14 dagen een busje huren om toch een deel van West-Australie te verkennen! We hebben er allebei super veel zin in en eigenlijk is het ook wel heel stoer om nu zelf even een busje te hebben :D!
Maar goed, nu nog eventjes vertellen wat ik de afgelopen twee weken heb uitgevoerd. Nadat we afscheid genomen hadden van Eric, zijn we het vliegtuig ingestapt naar Perth. Daar Marc ontmoet en in een bedbugg (hele vieze beestjes die in je matras zitten en zich 's nachts volzuigen met je bloed :P) hostel 4 nachtjes doorgebracht. Vanuit daar kon het echte avontuur beginnen, we zijn namelijk weer een weekje gaan Wwoofen!
De Wwooflocatie lag 90 min rijden ten Noord-Oosten van Perth, in de middle of nowhere. Deryck (de eigenaar) probeerde ons in de auto heel bang te maken met verhalen over slangen en blablabla, maar gelukkig waren die nergens te bekennen ;) Het Wwoofadres was genaamd Boshack, een 300 acres groot property, met geen huis erop, maar tenten! De hele week dus buiten gewerkt, gegeten, geslapen, oftewel geleefd. De eerste werkdag stelde niet zoveel voor, en hetzelfde gold voor de tweede.
Maar, toen kwam de derde werkdag! Deryck vroeg aan ons, zouden jullie misschien een kip willen slachten? Ik zei natuurlijk meteen volmondig ja, denkend dat ie een grapje maakte. 'Oke' zei Deryck, waarna hij naar de schuur liep, een bijl haalde en vroeg of we meegingen naar het kippenhok. Wij braaf volgen en het kippenhok in met de opdracht de twee grootste kippen te vangen (en ja, toen begon ik het slachtverhaal wel te geloven ;)). Nja, ik durfde die kippen natuurlijk niet te vangen (ze waren echt groot!) dus gelukkig had ik Maarten daarvoor. Kippen gevangen, en laat ik het zo zeggen, dat verhaal dat een kip door blijft lopen zonder hoofd, dat klopt ook echt! Maar, onze taak was nog niet voorbij, we mochten de kippen naar de keuken brengen, in het kokende water onderdompelen en vervolgens kaalplukken! heerlijk werkje joh. Dat gelukkig ook overleefd, daarna waren de ingewanden nog aan de beurt, die Deryck er gelukkig zelf uithaalde! En als finishing touch, hebben we de kip op onze laatste avond op en hij was super lekker!
Kortom, zo'n weekje Wwoofen brengt altijd weer een nieuwe ervaring met zich mee en het was super leuk! De afgelopen twee dagen hebben we in een hotel geslapen wat al geboekt was voor papa en mama, en dat was even heerlijk heel veel luxe! Helemaal ready om te gaan touren dus :)
Dat was het verhaal weer, ik houd jullie op de hoogte van het west-kust avontuur!

Kusjes

  • 20 April 2010 - 10:36

    Maaike:

    Joriee!
    Ja had het gehoord dat je papa en mama niet kunnen komen! Echt heel erg balen joh, voor jou maar natuurlijk ook voor hun!! Maar ik hoor wel dat je het daar nog steeds goed naar je zin hebt! Dat verhaal van die kip hahahaha, heb jij echt gewoon z'n kop eraf gehakt:P?! Nou meid heel veel plezier weer de komende tijd en geniet ervan want het begint al weer te korten voordat je weer terug komt naar Loon op Zand;)!
    xxxxxxxxxxxxxx

  • 20 April 2010 - 11:14

    Sanne:

    Hee meis,

    heel veel plezier en geniet nog even van de laatste weekjes!! we houden contact.

    dikke kusjes

  • 20 April 2010 - 11:54

    Mariëlla:

    Heey Jorie,
    Ik lees dus net dat je papa en mama niet komen. Ik snap dat je daar ontzettend van baalt en zij ook. Wat zo'n stomme aswolk toch allemaal kan veroorzaken. Wat een verhaal zeg met die kippen beh dat je dat gedaan hebt vindt ik wel knap. Ik zou hard weggelopen zijn denk ik.
    Nou meid geniet van jullie busje en de tour langs de west-kust wij lezen het in je volgende verhaal.
    Liefs Mariëlla

  • 20 April 2010 - 11:54

    Mariëlla:

    Heey Jorie,
    Ik lees dus net dat je papa en mama niet komen. Ik snap dat je daar ontzettend van baalt en zij ook. Wat zo'n stomme aswolk toch allemaal kan veroorzaken. Wat een verhaal zeg met die kippen beh dat je dat gedaan hebt vindt ik wel knap. Ik zou hard weggelopen zijn denk ik.
    Nou meid geniet van jullie busje en de tour langs de west-kust wij lezen het in je volgende verhaal.
    Liefs Mariëlla

  • 20 April 2010 - 12:16

    Jens:

    Heb weer genoten van je verhalen!:D

    Kusjes

  • 20 April 2010 - 19:02

    Rineke:

    hoi jorie.balen dat je ouders niet kunnen komen.ik heb al even niet gereageerd maar heb je wel gevolgd hoor.wat hebben jullie het leuk zo samen geniet er nog even van.nu je ook al kippen kan slachten kun je ook al bij de poelier terecht.maar visjes zijn leuker.?xxxxxx

  • 22 April 2010 - 19:20

    Knook6:

    Hoi Jorie,

    Inderdaad superbalen dat je ouders niet kunnen komen! Ook voor hen!Gelukkig kun jij je wel vermaken en heb je veel plezier met Maarten (wij zij benieuwd naar hem).Je ouders hebben nu misschien toch ook nog een paar fijne weken.

    Wij zijn vandaag met 11 jongens naar Antwerpen geweest naar de bioscoop; Maarten en Sebastiaan hebben alvast hun verjaardag gevierd; was erg leuk.
    Nou tot horens!
    groeten van allemaal! Yolanda

  • 25 April 2010 - 12:16

    Eric:

    Jorie!!!

    Lekker van die kip, zo doen ze dat in Afrika ook :P
    Hoop dat de Wicked-bus-tour door W Australie beetje bevalt. Ga morgen 2 daagjes zeilen bij de Whitsundays op jouw advies. Dus dat gaat vast wel leuk worden. We gaan elkaar weer zien in Cairns!
    x

  • 30 April 2010 - 20:35

    Marlies :

    Hoi Jorie,

    veel plezier met het rondtoeren in jullie wicked busje. Mooie foto's maken zodat wij mee kunnen genieten.

    x mama

Verslag uit: Australië, Perth

Actief sinds 14 Sept. 2009
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 33692

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2009 - 03 Juni 2010

Jorie in Australie

Landen bezocht: