Outback adventures - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van knookje - WaarBenJij.nu Outback adventures - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van knookje - WaarBenJij.nu

Outback adventures

Door: Jorie

Blijf op de hoogte en volg

04 April 2010 | Australië, Alice Springs

Haai!

Vandaag vanuit Alice Springs! Jaja, mijn outback avontuur zit er bijna op. Ondertussen ben ik veranderd in een 'vies' meisje dat eens in de 3, 4 dagen een douche veroverd :P Gelukkig zitten we met vier stinkies in de auto, dus dat is geen probleem hoor!

Ongeveer anderhalve week geleden zijn we de Flinders Ranges ingereden. Dat is een national park dat ongeveer 300 km boven Adelaide ligt. De eerste nacht gingen we heel enthousiast op zoek naar een camping. Natuurlijk konden we die niet vinden, waardoor we er uiteindelijk achterkwamen dat de camping gesloten was. Omdat het al 18 uur 's avonds was, leek het ons niet verstandig verder te rijden (in de schemering komen de kangoeroes namelijk tot leven en die springen dan vaak tegen auto's aan). Uit protest hebben we toen voor de gesloten camping gekampeerd, wat prima beviel :P
Een dag later hebben we Wilpena Pound beklommen, een gebied dat is omringd door bergen. Als je op het topje staat zie je dan een cirkel van bergen liggen, heel mooi. Wel super veel last van vliegen, dus met een ongelofelijk lelijk vliegennetje op hebben we de wandeling voltooid ;)
Onderweg trouwens nog een paar emu's gezien, en die dieren rennen echt zo raar alsop tv, haha. Maar ze zijn wel echt super cool!
Daarna de Flinders weer verlaten en toen kon het echte outbackavontuur beginnen.

In drie dagen zijn we naar Uluru gereden. Twee keer gekampeerd in de middle of nowhere (natuurlijk zonder douches en wc's) en toen kwamen we aan bij Uluru! Nou echt, dat is precies alsop het plaatje! Zooo vet! Daar hebben we omheen gelopen en de sunrise en sunset gezien. Die wandelingen waren voor mij nogal een uitdaging. Het is hier ongeveer 35 graden midden op de dag, dus moet je 's ochtends vroeg gaan lopen. En ik geloof dat iedereen wel weet dat ik niet zo van vroeg opstaan houd! Toen Roos ons heel aardig dus om 5 AM wakker kwam maken voor de sunrise was ik niet zo amused ;)
Maar, dat mocht de pret niet drukken, toch doorgezet en uiteindelijk was het hartstikke leuk.
De volgende dag naar Kata Tjuta gegaan, die wandeling was echt super! En wat spierpijntjes later verder gereden naar Kings Canyon.
Gisterochtend daar gelopen en nu beland in Alice Springs!

Dat was ook nog een mooie actie onderweg, hier zitten namelijk erg veel sprinkhanen en de airco zetten we niet altijd aan in de auto. Dus, ik heel leuk mijn raampje open, arm uit het raam, maar die sprinkhanen zitten ook op de weg. Nja, wat gebeurt er natuurlijk er springt echt zo'n grote sprinkhaan tegen mijn hand aan! Roept Roos vanuit achterin, er vliegt iets de auto in! Bleek de sprinkhaan zijn pootje bij ons in de auto achtergelaten te hebben, haha.

Ik geloof dat ik ondertussen mijn langste waarbenjij verhaal getypt heb, dus het is alweer bijna tijd om te stoppen ;)
De plannen voor de komende dagen Alice zijn er eigenlijk nog niet, behalve dat Maarten en ik 8 april naar Perth vliegen. Daar gaan we 5 daagjes niksen en dan nog een weekje Wwoofen. En na die week kan ik papa en mama al ophalen op Perth Airport! Spannend en natuurlijk super leuk!

Verder vrolijk Pasen nog allemaal en tot het volgende verhaaltje weer!

Kusjes

  • 04 April 2010 - 10:23

    Guus:

    Super leuk verhaal jorie! xxx

  • 04 April 2010 - 17:52

    Maud:

    hee stinkie;) wat een verhaal ja! ik houd niet zo van beesten met meer of minder dan 4 poten geloof ik, maar dat moet je er vast voor over hebben om al die mooie plaatsen te kunnen zien... gaaf hoor! kus

  • 08 April 2010 - 15:54

    Maaike:

    Jorieee!
    Wat een verhaaltje weer zeg! Hartstikke leuk om te lezen. xxxx

  • 11 April 2010 - 15:51

    Jens:

    Knookie!

    Heerlijk verhaaltje weer!
    Ik heb ook voor jou nog een enorme stapel verhaaltjes liggen, ik denk dat het volgende mailtje dan ook een record-mailtje wordt!

    Ik ben net in ieder geval net terug uit Italië, heb écht een heeeeerlijke week gehad! Genoten voor tien!

    Ik mail je snel weer Jorietje.

    Kussies!

  • 11 April 2010 - 16:38

    Marlies:

    Hoi jorie,

    nog 1 week en dan vertrekken we....

    x mama

  • 15 April 2010 - 18:12

    Mariëlla:

    Heeey Jorie,
    Nog even een berichtje uit Loon op Zand. Dat was alweer een tijdje geleden. Nog een paar dagen en dan komen je papa en mama. Zij hebben er zin in. Ik was vanmiddag nog even daar en de koffers zijn bijna gepakt (haha). Spannend voor jou en voor hen natuurlijk. Ik (en ook Joëlla natuurlijk) wensen jullie een fijn weerzien en een paar ontzettend fijne weken. Geniet ervan, maar dat zal zeker wel lukken.Ook de groeten aan Maarten natuurlijk. Liefs en een dikke kus. Mariëlla en Joëlla

  • 19 April 2010 - 09:36

    Lia :

    Wat een tegenvaller dat je pa en ma jullie niet kunnen bezoeken.Dit vonden ze dus niet leuk maar ze gaan als compensatie toch maar naar Frankrijk.Ik hoop dat jullie de reis die jullie samen wilden doen toch nog met plezier gaat volgen.Geniet nog van deze reis en we kijken uit naar een nieuw verhaaltje. Groetjes van ieder in Noordhoek.

  • 19 April 2010 - 18:08

    Evi:

    ha Jorie

    Flink balen dat je mam en pap niet kunnen komen! Ondanks deze teleurstelling wens ik jullie nog een mooi vervolg van de reis! Geniet ervan!

    Groetjes Evi& Patrick

Verslag uit: Australië, Alice Springs

Actief sinds 14 Sept. 2009
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 33699

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2009 - 03 Juni 2010

Jorie in Australie

Landen bezocht: