WICKED! - Reisverslag uit Perth, Australië van knookje - WaarBenJij.nu WICKED! - Reisverslag uit Perth, Australië van knookje - WaarBenJij.nu

WICKED!

Door: Jorie

Blijf op de hoogte en volg

09 Mei 2010 | Australië, Perth

Haai!

De wicked trip zit erop! 17 daagjes hebben we een busje gehuurd en getourd naar Exmouth (ongeveer 1500 km boven Perth). Zal natuurlijk even vertellen hoe het allemaal gelopen is.
De vorige keer had ik getypt dat het zeker was dat papa en mama niet meer zouden komen, daarna zijn Maarten en ik op zoek gegaan naar een busje en gelukkig eentje gevonden :D! Woensdag 21 mei was het zover, de roadtrip kon beginnen! Eerst naar de Pinnacles gereden, zandwoestijn met een soort rotsformaties, super raar om te zien en het leverde vooral leuke foto's op! Daarna doorgereden naar Kalbarri, een poging gedaan tot een wandeling langs de kustrotsen, maar door een vliegenaanval toch maar omgedraaid. Echt vies dat dat was! Ik was op een gegeven moment alleen nog maar om mijn hoofd aan het zwaaien omdat er zo super veel vliegen zaten!
Maar, dat ook weer overleefd en toen kwam een van de leukste stukjes! Namelijk Shark Bay. Daar gekampeerd op een campground waar 1 andere caravan stond en verder in de wijde omgeving niemand te bekennen was. Verder stonden we ongeveer 5 meter van de zee af, dus natuurlijk ook even een duik genomen in het perfecte blauwe water! Verder ook nog even van de zonsondergang genoten en toen heel lekker in slaap gevallen, want de volgende dag was het vroeg opstaan, gingen namelijk een bezoekje brengen aan Monkey Mia. Dat is een plaats waar ze 'wilde' dolfijnen voeren, en dat wilde ik natuurlijk super graag doen! We waren al een beetje te laat, omdat de zon pas om 6.30 opkwam en we anderhalf uur rijden van Monkey Mia vandaan waren (terwijl het voeren om 7.30 begon). Wij heel hard racen en gelukkig precies op tijd! Helaas kwam ik niet aan de beurt om een dolfijn te voeren (je wordt uitgekozen uit het publiek), ik dus flink balen, maar gelukkig kwam er een onverwachte tweede voering! Ik vooraan, mijn lieve Jorie-lachje op en joehoe, Maarten en ik mochten een dolfijn voeren! Echt super super super leuk!
Daarna een grote afstand afgelegd naar exmouth, waar het Ningaloo Reef ligt. Daar gesnorkeld, je kunt namelijk gewoon 20 meter het water insnorkelen en je zit midden in het koraal :) En dat was het eindpunt van de reis! Na een paar daagjes weer afgezakt, nog meer gesnorkeld in Coral Bay, vissen proberen te vangen met mijn handen (nee, dat lukt niet!) en genoten van de mooie omgeving.
Twee dagen geleden hebben we het busje dus weer ingeleverd! En dat was niet leuk! Wat het was een super lief leuk busje, waar we helemaal geen stukken mee hebben gehad! En geloof me, dat is bijzonder als je met zo'n busje 3600 km rijdt en geen stukken hebt!
Nu is het bijna alweer tijd om de westkust te verlaten en op weg te gaan naar de Oostkust, de laatste 3,5 weekjes gaan beginnen! Het plan was eerst om te gaan Wwoofen, maar stiekem hebben we daar niet echt zin meer in aan het eind van de reis. Dus, nieuw plan: Busje huren! Stukje rondrijden bij Cairns, afzakken naar Airlie Beach, waar ik dan toch eindelijk de Whitsundays ga doen! Hele mooie afsluiter :)

Nog even genieten dus en 3 juni om 6.35 AM (jaja, lekker op tijd :D) sta ik weer op schiphol! Dan kunnen jullie ook snel foto's zien, want foto's op internet zetten lukt hier niet goed, omdat al die computers volzitten met virussen die heel je camera deleten!

Tot het volgende verhaaltje vanuit de Oostkust!

XX

  • 09 Mei 2010 - 17:37

    Karen:

    Woehoeeeeee je komt gewoon al bijna terug!! Geniet nog van je laatste weekjes zusje! Xx

  • 09 Mei 2010 - 19:33

    Yolanda:

    Ziet er nog steeds goed uit Jorie! Jammer dat je ouders niet geweest zijn hè! Gelukkig hebben jullie je tiijd toch weer leuk doorgebracht. En Jaap en Marlies hebben er ook nog iets van gemaakt!
    Vandaag bij de oma's moederdag gevierd, dus familie gezien, was leuk! Maar natuurlijk hier thuis ook een echte moederdag; zelfgemaakte receptenboekjes van de jongens, met zelfgemaakte sleutelhangers; héél leuk! En een nieuwe mobiele telefoon gekregen, de mijne was nu toch echt uit de tijd vonden ze hier thuis! Dus nu ben ik toch wel een modern type aan het worden, denk ik, hoop ik.
    Nou Jorie, nog lekker genieten samen met Maarten!
    Vele groetjes van allemaal! liefs Yolanda

  • 10 Mei 2010 - 06:54

    Mariëlla:

    Heeey Jorie,
    Wat een leuk verhaal heb je weer geschreven. En wat een leuke ervaringen weer. Super voor jullie dat er een tweede ronde kwam bij de dolfijnen en ja ik kan me voorstellen hoe je daar heb staan joehoe-en haha. Nou Jorie geniet samen met Maarten van de laatste weekjes en we kijken naar je uit.
    Liefs Mariëlla.

  • 10 Mei 2010 - 12:04

    Willeke:

    Hey Jorie!
    Balen hey, dat Jaap en Marlies niet konden komen door die idiote aswolk! Maar wel super dat jullie met zo'n busje hebben rondgereden. Lijkt me het ultieme vakantie c.q. vrijheid gevoel!
    En jeetje, dat je over 3,5 week al weer terug komt! Tijd gaat snel... Geniet er nog maar lekker van samen met Maarten!
    Liefs, Willeke.

  • 11 Mei 2010 - 21:26

    Hessel:

    Hey Jorie

    Dat de tijd zo snel gaat zeg, over 3,5 weken al weer terug. Ik zal je dan wel weer in keer in loon zien. Geniet er nog maar even van want voor je het weet moet je weer gaan studeren.

    xx

  • 13 Mei 2010 - 05:22

    Maud:

    Hee jorie,
    Geniet nog van die laatste weekjes! heb je tussen de haaien gezwommen?! heb trouwens nooit geweten dat het tijdsverschil met australie zelfs in dagen is;) tot snel! xxx

  • 20 Mei 2010 - 15:45

    Marlies En Jaap:

    hoi Jorie, over 2 weken zien we je weer. Geniet nog van het zeilen en de laatste daagjes in Cairns.

    x

Verslag uit: Australië, Perth

Actief sinds 14 Sept. 2009
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 33692

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2009 - 03 Juni 2010

Jorie in Australie

Landen bezocht: