Hey you guys! - Reisverslag uit Tewantin, Australië van knookje - WaarBenJij.nu Hey you guys! - Reisverslag uit Tewantin, Australië van knookje - WaarBenJij.nu

Hey you guys!

Door: Jorie

Blijf op de hoogte en volg

05 December 2009 | Australië, Tewantin

Hello!

Hoe is het in het koude Nederland? Hier goed, nog steeds een strakblauwe lucht, met een heerlijk temperatuurtje van 35 graden!
Heb deze week weer op de boerderij gewerkt, zou dit weekend eigenlijk gaan kayakken, maar dat ging helaas niet door omdat het national park gesloten is ivm bosbranden. Gelukkig morgen wel een goedmakertje, omdat we dan een boot gaan huren en gaan varen over de meren en rivieren in de buurt.
Verder heb ik deze week echt allerlei werkzaamheden verricht! Was donderdag ook wel een beetje gaar van al dat werk, maar ben ondertussen alweer helemaal hersteld :D
Maar ik zal even toelichten wat ik allemaal heb gedaan. Maandag heb ik op de golfbaan gewerkt, beetje zand overal heen gegooid, het land bemest en fruit geplukt. Daarna voor het eerst in mijn leven gaan golfen! Haha, was eigenlijk best leuk, niet dat ik heel goed ben, maar toch ;) Daarna met familie van John en Eliza een bbq gehad, ook erg gezellig.
Dinsdag hebben we bomen geplant. Wat was dat een werkje! Die grond is hier namelijk net zo hard als steen, nja, lekker graven dus een meter diep ;)
En toen kwamen er drie stinkdagen! Heb namelijk drie dagen gewerkt op een knoflookboerderij. Zeven uur per dag knoflook pellen, nou geloof me, als je ergens gaar van wordt, dan is het wel knoflook pellen! Ik begon om half 8, zette mijn ipod op, ging zitten, ging in trance, en werd ongeveer 7 uur later weer wakker als het werken klaar was. Mag dus hopen dat ik dat niet vaak meer hoef te doen ;)
Dat waren eigenlijk wel de bezigheden van deze week, oja, ben woensdag trouwens nog naar een pub geweest. Biertjes zitten drinken met allemaal locals, haha, heel grappig.
Blijf hier trouwens nog een weekje en dan ga ik verder naar Cairns en 21 december weer terug naar Sydney.

En nu ga ik toch echt stoppen, omdat het tijd is om van internet af te gaan ;)

XX

En oja! Ik heb probleempjes met het ontvangen van smsjes, dus als iemand smst en ik reageer niet, dan is ie waarschijnlijk niet aangekomen, sorry! X

  • 05 December 2009 - 06:55

    Karen:

    Dankuuu voor de mooie foto's! Veel plezier zusje! Xx

  • 05 December 2009 - 06:59

    Jaap:

    hoi Jorie,
    was weer een mooi verhaal! Zo te lezen heb je het goed naar je zin, blij voor je dat de lucht strakblauw is, hier is ie strakgrijs. Veel plezier in Cairns, groeten papa.

  • 05 December 2009 - 11:26

    Roos:

    Jorieee!

    Haha, I can just imagine how you sit there for seven hours... Knoflook te pellen :P
    Ga je nog een stop maken in Agnes Water/1770 - voor 11 december? ^^ Want maybemaybe kom ik je dan nog wel tegen! (maar vast niet als je nog een week blijft werken.. 8') )
    Have fun op de boot morgen, en ik hoop heeeel hard dat je de komende week geen knoflook meer hoeft te pellen ;)

    liefs!

  • 09 December 2009 - 13:42

    Mariëlla:

    Heeej Jorie,
    Leuk verhaal weer hoor. Je maakt wat niet. Knoflook pellen lijkt mij ook niet echt een geweldige bezigheid tenminste niet voor 7 uur achtereen maar niet zo eng dan een giftige slang. Gelukkig is daar het weer een stuk beter dan hier haha. Veel plezier en tot het volgende verhaal maar weer. Liefs Mariëlla.

  • 11 December 2009 - 15:12

    Sonja:

    Hoi Jorie,

    Je hebt het goed naar je zin zo te lezen..Heerlijk dat het daar zo'n goed weer is ben jaloers heb toch al zo'n hekel aan de winter..
    Geniet er lekker van daar. Ik vind je nog steeds super stoer..
    XXX Sonja ook van Joost en Dominique en Rick

  • 12 December 2009 - 09:12

    De Snoeckies:

    Hoi Jorie!
    We volgen met belangstelling je verhalen; erg leuk!
    Volgens ons heb je daar wel een prachtige tijd met heel veel leuke en minder "leuke; lees stinkende" ervaringen!Tja, daar wordt je hard van...zeggen ze. Kan je ieder geval op je CV zetten als werkervaring.
    We blijven je volgen.
    Heel veel plezier verder en greets uit Zeeland

  • 15 December 2009 - 12:00

    Willeke:

    Hey Jorie!
    Leuk om al jouw verhalen te lezen! En zo te lezen heb je al veel gezien, meegemaakt en gedaan. Gaaf hoor. Geniet er maar lekker van!
    Liefs, Willeke.

Verslag uit: Australië, Tewantin

Actief sinds 14 Sept. 2009
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 33692

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2009 - 03 Juni 2010

Jorie in Australie

Landen bezocht: