Wwoof! - Reisverslag uit Tewantin, Australië van knookje - WaarBenJij.nu Wwoof! - Reisverslag uit Tewantin, Australië van knookje - WaarBenJij.nu

Wwoof!

Door: Jorie

Blijf op de hoogte en volg

28 November 2009 | Australië, Tewantin

Hee Allemaal!

Mijn allereerste Wwoof-week zit erop! Heb mijn plan weer is helemaal omgegooid ;) Ben maandag in Brisbane Marc weer tegengekomen (ontmoet op surfkamp) en hij was daar ook op zoek naar een baantje. Aangezien het totaal niet lukte, was hij op het idee gekomen te gaan Wwoofen (werken op organic farms in ruil voor accomodatie en eten). Dat leek me ook wel leuk, dus ben ik met hem meegegaan. Ben dus weer weg uit Brisbane (en helaas ook bij Maarten ;)) en werk nu 7 uurtjes per dag op de farm (vrij in het weekend). Het is voornamelijk tuinwerk: grasmaaien, wieden, planten water geven, tuin opknappen, enz.
Het gezin waar ik Wwoof (John, Eliza, Rio, Lennon en Yara) heeft drie kinderen onder de vier jaar, dus het is redelijk druk ;) Wel gezellig om in een familie te zitten, je eet namelijk samen en je bent ook met z'n allen aan het werk.
En nu komen natuurlijk de avonturen die ik al heb beleefd op de farm! Ten eerste het vermoorden van de op-twee-na giftigste slang van de wereld! Ik zat met een ander meisje in de tuin te werken en ineens werden we best hysterisch geroepen door Eliza, dus wij naar haar toe, zagen we een slang tussen de plantjes. Ik dacht nog, big deal, een slang, totdat ze vertelde dat het een van de giftigste slangen was, die je gewoon vermoord als je gebeten wordt! Nou ik natuurlijk hartstikke bang, want die slang moest vermoord worden en we moesten zorgen dat ie op dezelfde plek bleef. Na drie keer mis slaan had John eindelijk de rug gebroken, zodat de slang nergens meer heen kon. Toen doodgeslagen, en echt serieus, wat was ik blij dat er echt geen leven mee inzat, haha.
Nu avontuur twee, niet erg heftig, maar toch wel erg moeilijk voor Marc en mij. Aangezien we op een organic farm werken, moet al het eten en afval gescheiden worden. Marc en ik moesten de afwas doen en we hebben het voor elkaar gekregen om 7 messen, borden en kopjes in een uur af te wassen! Deden natuurlijk alles verkeerd, alles verkeerd opgeruimd, verkeerd weggegooid, zelfs verkeerd in de koelkast gezet! Denk dus niet dat ik echt gemaakt ben voor een organic lifestyle (A).
Verdere avonturen volgen nog, een verhaaltje zal helaas nog wel even op zich wachten, omdat ik volgend weekend (hopelijk) ga kayakken in de Everglades. Ben nu in Tewantin, waar ze internet hebben, op de farm is dat er namelijk niet.

Ik hoop tot snel weer voor een volgend verslag, hihi.

XX!

  • 28 November 2009 - 08:54

    Nikki:

    Cooliejoelie!;)
    Jorie met kleine kinderen op een boederij! haha lekkere drukte daar, maar mooi dat het gezellig is.
    Veel plezier met kayakken.
    Kusje

  • 28 November 2009 - 12:22

    Brigitte:

    Hey Jorrie
    Zo te horen bevalt dat wwofen goed. Wat een verhaal van die slang dat was vast schrikken.
    Hier ben ik veel bezig met de sinterklaasperikelen van mijn klasje. De kinderen zijn helemaal door het dollen heen. Doe je nog iets aan de sint en piet?
    Of staat je hoofd er niet naar?
    Bij ons gaat alles goed maar dat zal je wel horen van Sanne.
    Tot het volgende verslag.
    Brigitte

  • 28 November 2009 - 22:21

    Mariëlla:

    Heey Jorie,
    Eng hoor die slang zou iets voor mij zijn. Echt niet.
    Leuk om je weer iets van je avonturen te lezen. Veel plezier met kayakken en tot het volgende verhaaltje maar weer.
    Liefs Mariëlla

  • 30 November 2009 - 08:51

    Rob Luysterburg:

    Nou mevrouw Knook,

    Gelukkig heeft u ervaring opgedaan van de zomer!

    Wat een avontuur, wat een beleving.

    Groeten,
    Je leukste neef

  • 30 November 2009 - 16:34

    Hessel:

    Zozo wat een heldhaftige avonturen jorie.
    Na een tijdje niet op je site te hebben gekeken heb je weer veel beleeft en nog heel wat gaat beleven zie ik. succes met kanoen.
    xxx

    ps: in nederland is het nu koud en nat dus het ideale sinterklaas surprise weer, mis je de pepernoten en chocoletters niet?

  • 01 December 2009 - 16:56

    Rineke:

    wat een avontuur met die slang.maar ik had wel verwacht dat je kon afwassen ,je hebt nog wel zo`n goede opleiding gehad.veel plezier met kayakken.xx

  • 02 December 2009 - 15:06

    Marlies:

    Hoi Jorie,
    bevalt het nog op de farm/golfbaan?
    En gaat het kayakken door
    in de Everglades? Ben benieuwd.
    gr.mama

  • 02 December 2009 - 18:43

    Jose Driessen :

    Hoi Jorie

    Zo nu en dan kijk ik weer eens even op jouw site. Het lijkt me echt super als je dit op zo'n jonge leeftijd mag mee maken. Gezellig zo op een boerderij werken,zou ook wel iets voor mij zijn. Nou geniet, zou ik zeggen. Ik blijf je volgen hoor. Hoop dat je straks weer terug keert naar de visjes in ons winkeltje. Vindt het jammer dat je weg bent.

    groetjes van Jose ofwel Josti

  • 03 December 2009 - 13:56

    Karen:

    Heeee Schattie!
    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! En elke keer zie ik dat zonnetje en is het daar 36gr ofzo! Ik ben jaloers :P..
    Dikke kus!

Verslag uit: Australië, Tewantin

Actief sinds 14 Sept. 2009
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 33703

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2009 - 03 Juni 2010

Jorie in Australie

Landen bezocht: