Finding Nemo - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van knookje - WaarBenJij.nu Finding Nemo - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van knookje - WaarBenJij.nu

Finding Nemo

Door: Jorie

Blijf op de hoogte en volg

07 November 2009 | Australië, Byron Bay

Hai!

Vandaag voor het eerst gedoken in de oceaan! Eindelijk het zwembad uit en nu echt beestjes kijken onder water ;)
Voordat we de oceaan in mochten, hebben we de afgelopen dagen heeeeel wat theorie gehad (in het Engels) en nee, dat was ik niet echt meer gewend ;) Maar gelukkig helemaal goed afgerond!
Na de theorie zijn we gaan oefenen in het zwembad. Dat was best wel even gek met een hele duikuitrusting op mijn rug! (je moet je voorstellen, de duikfles was ongeveer net zo groot als ik ;))
En toen vanochtend echt de oceaan in! Heb twee keer gedoken op 12 meter diepte. En echt super gaaf, heb twee zeeschildpadden gezien van 1,5 meter en een haai van 2,5 meter (gelukkig was het er eentje die niet gevaarlijk was :P) En ojaa, ik heb natuurlijk ook Nemo gezien! haha.
Heb morgen mijn laatste dag en dan heb ik mijn openwater-brevet gehaald! Blijf daarna nog twee daagjes in Byron Bay (party party) en dan naar Surfers paradise en natuurlijk Brisbane.
Dat was het voor nu, het is namelijk tijd om te gaan zonnen en heerlijk aan het strand te liggen (probeer jullie totaal niet jaloers te maken hoor ;))

Kuskus

  • 07 November 2009 - 10:17

    Fleur:

    Wauwiee ! Wat gaaf!
    en dan zitten wij hier in het koude natte Nederland:( Pfff..
    Geniet er van, en bak ze;)

  • 07 November 2009 - 11:18

    Jens:

    Je maakt ons ook niet jaloers hoor...

    Ben nog benieuwder naar de foto's van Jorie met duikuitrusting, dan naar de foto's van Jorie de surfchick! ( Die ik overigens allang gechecked heb op Hyves! ;) )

    Foto's plaatsen zal wel een eeuw duren denk ik? Daar heb ik wel wat tips voor!

    Zal straks een persoonlijke-jens-update sturen via de mail! Haha:D

    Duik zeeeee!

    XxKus

  • 07 November 2009 - 11:56

    Sanne:

    Nou jaloers maken gaat je goed af hoor. ik wil ook duiken en surfen :( :D
    heel veel plezier van het weekend met maarten en natuurlijk party pary!!!

    kusjes

  • 07 November 2009 - 18:11

    Hessel:

    Lijkt me super vet om te duiken. Heb een keer gesnorkelt in de rode zee tussen het koraal was geweldig. Ga je ook nog naar het great barrier rif om daar te duiken? Groeten uit een vooral nat thuisland.


  • 08 November 2009 - 17:56

    Marlies:

    Hoi Jorie, heb op internet de mantaray op gezocht en het moet inderdaad bijzonder zijn om die te zien. Op internet hebben ze het over enkele meters grote vis???
    Kan dat kloppen?
    verder veel plezier en tot bellens,

    xx mama

  • 08 November 2009 - 19:50

    Lia Noordhoek:

    Hoi Jori.
    Leuk al jou verhaaltjes te lezen en te volgen.
    Geniet ervan Jori

    Groetjes ook van de mannen en bettine

  • 09 November 2009 - 12:01

    Kristel:

    Oow Jorie toch, theorie?! Dat was niet de bedoeling toch;) Maar dat duiken maakt vast veel goed!

    Doe jij maar lekker zonnen enzo, wij moeten hier ons best doen niet te bevriezen. Goede reis naar het noorden en enjoy!

    xx

  • 09 November 2009 - 12:03

    Kristel:

    Haha correctie, niet naar het noorden natuurlijk, maar toch een goede reis. En ik heb Surfers paradise net even gegoogeld, dat moet ook wel geweldig zijn!

    xx

  • 09 November 2009 - 18:00

    Jose Driessen, Josti:

    Hoi Jorie

    Prachtig dat duiken. Joep heeft in Griekenland ook gedoken en hoopte daar ook schildpadden te zien, maar helaas. Ik vind het een superreis en leuk de verslagen te lezen. Het moet een prachtervaring voor je zijn. Ik blijf je volgen hoor. Geniet ervan, want de tijd gaat snel en voor je het weet sta je weer bij de visjes van Nico Smit,iets minder spectaculair als visjes in het open water , haha.

    groetjes van Josti en de rest van het visteam.

  • 09 November 2009 - 19:39

    Giel:

    Hej Jorie,

    Klinkt goed! Leuk om al die jaloezie opwekkende verhalen te lezen :D

    Als ik jou was zou ik al niet meer terug willen :)

    Erg veel plezier nog! Ik lees het wel ;)

    Groeten,
    Giel

  • 10 November 2009 - 08:49

    Erna:

    Hé Jorie, super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En jaloers zijn wij echt niet hoor (ahum) het regent hier tenslotte heerlijk! :( Groetjes van ons 4en. Erna

  • 12 November 2009 - 16:58

    Charlotte (overbuur):

    nou je hebt mij al aardig jaloers gemaakt hoor!!!

    geniet ervan!!

  • 12 November 2009 - 18:28

    Kristel:

    Was super leuk om je vanochtend te spreken schattie! Geniet nog even van Maarten en dan op naar het volgende avontuur!

    xx

  • 13 November 2009 - 19:34

    Marc & Marcia:

    Ha die Jorie,

    Proficiat met het behalen van je duikbrevet! Gaaf dat je al een schilpad hebt gezien. Heel bijzonder hoe die door het water zweven. Veel plezier de komende tijd veel succes met het Advanced brevet!

    Groetjes,
    Marc en Marcia

  • 15 November 2009 - 21:08

    Rita:

    Ha die Jorie,

    Geweldig om te lezen dat je intens geniet van al het moois in Australie. En zeker het duiken zal een indrukwekkende ervaring zijn. Een beetje jaloers zijn we wel hoor maar aan de andere kant genieten we gewoon een beetje mee van je reisverhalen. We weten hoe het is om te kunnen reizen en kennis te maken met andere culturen. Sommige dingen zijn heel herkenbaar!!
    Jorie, geniet van elk moment!! Doe de groeten aan Maarten als je hem weer ontmoet.

    Lieve groetjes, Wim en Rita

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Actief sinds 14 Sept. 2009
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 33712

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2009 - 03 Juni 2010

Jorie in Australie

Landen bezocht: